Forsendelse & Returnering

FORSENDELSE

RAASTED afsendes over hele verden til de fleste lande.

*Gratis fragt på ordrer inden for Danmark over 1000 DKK. *Dette inkluderer ikke tung vægt og større møbler, hvor et ekstra fragtgebyr kan tillægges. Hvis du ikke kan tjekke ud på grund af forsendelsesbegrænsninger, er du velkommen til at kontakte os, og vi vil gøre vores bedste for at arrangere forsendelse. Leveringsmetoder, der gælder for ordrer inden for EU, er GLS Pakkeshop eller GLS Hjemmelevering. Til tider kan andre fragtbude anvendes, såfremt GLS ikke er en mulighed på pågældende tidspunkt. For ordrer uden for EU er UPS tilgængelig. Storbritannien, Schweiz og Norge anses for at være uden for EU. Ved større møbler kan der tillægges et ekstra fragtgebyr. 

Leveringstiden er normalt 1-3 hverdage inden for Danmark. Tillad venligst op til 7 ekstra arbejdsdage for ordrer uden for Danmark. Dette inkluderer ikke virksomhedens tid til at behandle ordren. Ved forsendelsen modtager du et Track & Trace-forsendelsesnummer, så du kan spore din pakke. 

Ved kassen på Raasted.dk kan du vælge, om du vil afhente dit køb i vores butik i Aarhus eller Ringkøbing. Når købet er klar til afhentning i vores butik, sender vi en sms til det telefonnummer, du har angivet.

Uanset valg af ovenstående leveringsmetoder, skal du medbringe din ordrebekræftelse og gyldigt ID ved afhentning af din ordre.

 

ONLINE RETURNERINGSPOLITIK

RAASTED tager gerne imod returneringer. I løbet af 14 dage efter levering af din ordre kan du anmode om tilbagebetaling af varer til normal pris. Alle varer købt til nedsat pris (udsalgsvarer) eller lavet på forespørgsel er endeligt salg. For at anmode om returnering, kontakt os på raasted@mail.dk, hvor du vil modtage yderligere instruktioner.

RAASTED forbeholder sig retten til at afvise enhver returnering, der er blevet afsendt uden anmodning. Produkter skal returneres i ubrugt stand med alle etiketter og original emballage fuldstændigt intakt og i en gensalgsbar stand. RAASTED accepterer ikke returneringer, hvor etiketter er fjernet, eller produkter er brugt.

Omkostningerne ved returforsendelse i tilfælde af refusion betales af køber. Vi er ikke i stand til at levere forudbetalte forsendelsesetiketter til returnering på nuværende tidspunkt.

Kunden har det fulde ansvar for varen eller dens tilstand, indtil den er ankommet til RAASTED. Vi er ikke ansvarlige for varer, der er gået tabt eller beskadiget i leveringsprocessen for returnering, hvorfor beløbet i sådanne tilfælde ikke refunderes. Det er i øjeblikket ikke muligt at ombytte produkter. Ønskes en anden størrelse eller farve, bedes du returnere varen og afgive en separat ordre.
Udsalgsvarer er ikke berettiget til returnering eller ombytning.
Dette påvirker ikke dine juridiske rettigheder, herunder din ret til at kræve tilbagebetaling, hvis varerne er defekte.

Hvis du afviser at modtage dit produkt ved ankomst, forbeholder vi os retten til at opkræve et gebyr, som dækker eventuelle udgifter, vi måtte have ved returnering af produktet.

Returprodukter skal sendes til følgende adresse efter godkendelse fra RAASTED:

RAASTED
Badstuegade 1E
8000 Aarhus C
Danmark

Udskriv venligst din faktura eller ordrebekræftelse, du har modtaget på e-mail, og medtag denne i returpakken.

Gem venligst din forsendelseskvittering som bevis på, at pakken er sendt. Vi anbefaler at returnere pakken med et sporbart track and trace-nummer og aldrig til en pakkeshop eller et afhentningssted. Pakker leveret til en pakkeshop vil ikke blive afhentet, og vil i stedet blive returneret til kunden.

Returneringsudgifter betales af kunden.

Hvis du oplever problemer med at oprette returneringen, bedes du kontakte os med dit ordrenummer og e-mail, så laver vi returneringslabel til dig. Ønsker du at bruge vores returlabel, trækker vi 50 kr. fra refusionen ved ankomst.

Det er muligt at returnere varer bestilt online i vores butik i Aarhus, så længe de overholder ovenstående betingelser. Refusion for returnerede varer vil ske inden for to uger fra datoen for modtagelse af produktet til den oprindelige købers kreditkort. Bemærk, at den oprindelige forsendelsesomkostning ikke vil blive refunderet. For lande inden for EU vil moms være inkluderet i tilbagebetalingen.

Det er ikke muligt at returnere varer afgivet på ordre uden for Danmark.

For spørgsmål om returneringsprocessen kontakt venligst raasted@mail.dk.

 

OMBYTNING

Hvis du ønsker at ombytte dit produkt til en anden størrelse eller et andet produkt, væredes du returnere den originale ordre som væreskrevet ovenfor og afgive en ny ordre. 

 

I BUTIK - RETURNERINGSPOLITIK

Som kunde hos RAASTED har du ret til at bytte din vare indenfor 14 dage fra købsdatoen ved at bruge en gyldig kvittering eller ordrenummer. Det er kundens ansvar at kunne fremvise en gyldig kvittering. Det er ikke muligt at returnere et produkt uden kvitteringen.

Køb i butikken kan ombyttes til en anden vare eller et gavekort. Det er muligt at få fuld tilbageværetaling af den refunderede vare indenfor 7 dage. Gaver kan udelukkende ombyttes eller kvalificeres til et gavekort - der gives ingen refusion for gaver. Gavekort refunderes ikke.

Dette gælder ikke for værestillingsvare. Disse varer er endeligt salg, og kan ikke returneres eller ombyttes.

Udsalgsvarer er ikke værerettiget til returnering eller ombytning.

Det er muligt at returnere varer værestilt online i vores butik i Aarhus, så længe de overholder ovenstående væretingelser.

Returprodukter skal returneres i butikken på følgende adresse efter aftale: 

RAASTED
Badstuegade 1E
8000 Aarhus C
Danmark

 

UDSALGSVARER

Alle varer nedsat fra deres oprindelige pris, som findes på vores arkivside, betragtes som endeligt salg og kan ikke returneres eller ombyttes.

 

KRAV

Krav som følge af skadesforsinkelse eller delvis bortkomst af varerne under transport skal fremsættes skriftligt til virksomheden inden for 3 hverdage efter levering. Virksomheden skal have rimelig mulighed for at undersøge ethvert krav fremsat heri, og kunden skal, hvis det anmodes skriftligt eller mundtligt af virksomheden, straks returnere alle de varer, der er omfattet af ethvert krav, og alle emballagematerialer forsvarligt emballeret og returnere dem til virksomhed til undersøgelse. Billeder af de defekte varer vil være nødvendige samt en beskrivelse af de defekte varer.

 

KUNDESERVICE

Ring til os på +45 40 78 55 98

eller skriv til raasted@mail.dk

Vi har åbent mandag til fredag 10.00 - 17.30, lørdag 10.00 - 16.00